JLABS

JLabs.Docs.Audity.Zotavení

Zotavení z havárií


Bullet Zotavení z provozních havárií je zabezpečeno v případě provozů s nasmlouvanou technickou podporou naší firmy. Vzhledem k povaze zálohování popsaného v předešlé kapitole je zotavení prováděno na stále dostupné horké záloze, tedy záložním serveru. Ten je konfigurován tak, že k zotavení postačí vhodný výběr záložní kopie dat a drobné úpravy v konfigurace serveru spočívající v přepnutí na záložní režim.
Bullet Instalace nepoužívající horkou zálohu jsou alespoň vybaveny dvojí sadou pevných disků a pravidelným vytvářením záložní kopie provozních disků na záložní sadu. Technickou podporu pro opravy serveru v takovém případě vesměs neposkytuje naše firma.
Bullet Přesné scénáře zotavení jsou udržovány v naší firmě pro každou námi spravovanou aplikaci.
Bullet Výběr vhodně záložní kopie dat je prováděn na základě zhodnocení příčin technické havárie. Maximální diskrepance mezi provozními databázemi a realitou je 60 minut, průměrná 30 minut a s případnou výjimkou poslední minuty je provoz systému nezávisle logován na náhradním serveru a diskrepanci je možno vyřešit manuálně.
Bullet Vyšší úroveň zotavení z havárie je možno zajistit na smluvní bázi na speciálním hardware dodávaném naší firmou právě pro tyto případy. Typické instalace ale vystačí s cenově nenáročnou bezpečností "E=30", tedy maximální ztrátou dat do 30 minut provozu.
Bullet Přechod na náhradní režim provozu je pravidelně testován a očekávaná i smluvní doba odstávky provozu je do 4 hodin. Vysoká dostupnost aplikací je zabezpečena zejména redundancí komponent, serverů apod.

Bullet Rejstřík kapitoly
Bullet Nadřízená kapitola dokumentace / rejstřík


JLABS Aktualizováno dne 20040309. Komentář: info@jlabs.cz