Zotavení z havárií
Zotavení z provozních havárií je zabezpečeno v případě provozů s nasmlouvanou technickou podporou
naší firmy. Vzhledem k povaze zálohování popsaného v předešlé kapitole je zotavení prováděno na stále
dostupné horké záloze, tedy záložním serveru. Ten je konfigurován tak, že k zotavení
postačí vhodný výběr záložní kopie dat a drobné úpravy v konfigurace serveru spočívající v přepnutí
na záložní režim.
Instalace nepoužívající horkou zálohu jsou alespoň vybaveny dvojí sadou pevných disků a pravidelným vytvářením
záložní kopie provozních disků na záložní sadu. Technickou podporu pro opravy serveru
v takovém případě vesměs neposkytuje naše firma.
Přesné scénáře zotavení jsou udržovány v naší firmě pro každou námi spravovanou aplikaci.
Výběr vhodně záložní kopie dat je prováděn na základě zhodnocení příčin technické havárie. Maximální diskrepance
mezi provozními databázemi a realitou je 60 minut, průměrná 30 minut a s případnou výjimkou poslední minuty je
provoz systému nezávisle logován na náhradním serveru a diskrepanci je možno vyřešit manuálně.
Vyšší úroveň zotavení z havárie je možno zajistit na smluvní bázi na speciálním hardware dodávaném naší
firmou právě pro tyto případy. Typické instalace ale vystačí s cenově nenáročnou bezpečností "E=30", tedy
maximální ztrátou dat do 30 minut provozu.
Přechod na náhradní režim provozu je pravidelně testován a očekávaná i smluvní doba odstávky provozu je do 4 hodin.
Vysoká dostupnost aplikací je zabezpečena zejména redundancí komponent, serverů apod.