JLabs.MagicLine.Data
Všechny tabulky jsou vybaveny pěticí sloupečků, které nebudeme opakovaně a dokola uvádět.Jsou to: S ...................................... Storno flag. Slouží k označení záznamů, které jsou určeny ke smazání. Místo smazání je prostě označíme hodnotou A na znamení, že záznam se nemá používat. Kdyby náhodou smazání proběhlo omylem, Nastavíme do S hodnotu N a záznam takto elegantně "odsmažeme". Color .................................. Barva pro vizuální odlišení. Můžeme například ceny pro VIP klienty označovat jinou barvou, aby byly hned vidět. Nebo jinou barvou můžeme označovat prošlé permanentky apod. KdoZapsal .............................. Login uživatele, který provedl poslední změnu záznamu. KdeZapsal .............................. Jméno počítače, u kterého KdoZpasal seděl, když změnu proedl. KdyZapsal .............................. Okamžik, kdy se tak stalo. Podle času počítače KdeZapsal. Číselníky .................................. Pomocné konfigurační tabulky Staty .................................. Tabulka států, klientelu můžeme mít případně i mezinárodní ... Stat ............................... Zkratka jako by byla na vozidle, tedy CZ,D,GB apod. Nazev .............................. Plný název státu TypyKlientu ............................ Typy a kategorie klientů TypKlienta ......................... Jednopísmenná zkratka. Máme Normální, Vip, Firemní, ... Popis .............................. Popis významu zkratky TypyArtiklu ............................ Typy nabízeného zboží a služeb TypArtiklu ......................... Jednopísmenná zkratka, naznačuje způsob, jak se s artiklem nakládá. Hlavní typy jsou dva - opravdové zboží (jako je láhev limonády) a permanentky. Popis .............................. Popis významu. UcetniTypyArtiklu ...................... Účetní typy nabízeného zboží a služeb. Některé Artikly budeme do účetnictví zahrnovat a jiné ne. Můžeme třeba vést i fiktivní evidenci manuálů a mít přehled o tom, kde a kolik se jich nachází. Přitom se manuály nemusjí prodávat, ale půjčovat zaměstnancům ke studiu. Formálně vzato to ale zase bude obrat ve skladu s nulovou cenou. UcetniTypArtiklu ................... Jednopísmenná zkratka. Popis .............................. Popis významu. TypyCeny ............................... Typy ceny. Například pro zaměstnance, pro VIP, normální apod. TypCeny ............................ Mnemonická zkratka, zase jedno písmenko. Popis .............................. Význam. Udalosti ............................... Výčet všech operací, které je možno se systémem dělat. Rozumí se těch, které chceme v Historii podchytit. Udalost ............................ Zkratka až na 16 znaků. Například Inventura, Kontrola, Prodej, Příjem, ... Popis .............................. Detailní popis události, tedy toho, co si pod ní představujeme. Ceníky ..................................... Tabulky popisující Artikly a Ceny. Vedle aktuálních tabulek máme ke každé i její archiv, tam se "silážují" postupně upravované záznamy s datumem úpravy. Můžeme pak tedy zpětně dosledovat, kolik kdy stála která služba. Artikl ................................. Tabulka nabízeného zboží a služeb Artikl ............................. Zkratka artiklu, max 16 znaků. Například coca-cola nebo rucnik apod. Typ ................................ Typ podle výše uvedeného čísleníky TypyArtiklu. UTyp ............................... Účetní typ podle druhého výše uvedeného číselníu UcetniTypyArtiklu. PlneJmeno .......................... Plné jméno artiklu, tedy například láhev Coca-Cola 0.33l Nasobnost .......................... Číslo určující u permanentek kolikrát je možno je použít. Komentar ........................... Komentář, vysvětelení. Barcode ............................ Čárový kód, který je s artiklem spjat. Kdekoli zadáváme nebo vybíráme konkrétní artikl, můžeme i čtečkou čárového kódu sejmout příslušný kód. Může tedy být artikl coca-cola a mít Barcode=A901007A Cenik .................................. Ceník Artiklů s vazbou na způsob a kontext prodeje. Tedy za různých okolností může být cena nižší nebo vyšší a v případě reklamních akcí třeba i nulová. CenikovaPolozka .................... Automaticky přidělované číslo, pořád rostoucí. Nemá jiný než evidenční charakter, protože v Ceníku se orientujeme stejně přes kódy Artiklů. Poradi ............................. Pomocné číslo, kterým si můžeme pořadí položek v ceníku sami regulovat. Frekventované položky tak můžeme "nahnat" na začátek seznamu bez ohledu na to, že by třeba podle abecedy vyšky až ke konci seznamu. Artikl ............................. Zkratka artiklu. Nasobnost .......................... Opsáno z Artiklu, smysluplné jenom pro permanentky. TypCeny ............................ Typ ceny podle výše uvedeného číselníku. Ovlivňuje kontext prodeje. JednotkovaCena .................... Cena za kus v daném kontextu prodeje. SazbaDPH ........................... Odpovídající sazba DPH. Může se s časem měnit. Každá provedená operace si nese tu sazbu, která byla platná v okamžiku prodeje. Barcode ............................ Čárový kód. Nebude shodný s čárovým kódem Artiklu. Potřebujeme přece odlišit i typy ceny ! Zase zlou69 ke zrychlenému zadávání. AArtikl ................................ Archiv Artiklu. Má stejné položky jako Artikl. Navíc jenom DatumDo, rozumí se datum do kdy záznam platil. ACenik ................................. Analogický archiv ceníku. Provozní tabulky a sklad ................... Sklad Artikl ............................. Zkratka Artiklu Ks ................................. Kolik kusů aktuálně máme Malo ............................... Dolní hranice, pod kterou má systém hlídat nedostatek na skladě Mnoho .............................. Horní hranice, nad kterou už sklad "praská" a je třeab artikl nebrat Historie ............................... Historie událostí v systému HSerial ............................ Systematicky a automaticky přidělované číslo. Přesně definuje pořadí manipulací bez ohledu na případné rozfázování hodin na různých počítačích. Udalost ............................ Zkratka podle číselníku Udalosti. Například Prodej, Inventura apod. Ks ................................. Počet kusů Artiklu, pokud je Artikl nějak účasten. Případně značí počet vyčerpaných návštěv apod. Artikl ............................. Artikl, kterého se operace týkala. Nasobnost .......................... Opsáno pro pořádek z Artiklu. CenikovaPolozka .................... Podle jaké položky Ceníku se prodávalo. JednotkovaCena ..................... Tedhy platná cena. TypCeny ............................ Tehdy platný typ ceny. CenaCelkem ......................... Kolik to stálo celkem včetně DPH. SazbaDPH ........................... Jaká byla sazba DPH DphCelkem .......................... Kolik dělal v penězích Klient ............................. Identifikace klienta KlientTxt .......................... Případně i textový popis Poznamka ........................... Případná poznámka k transakci. Povinná o Storna, Opravy apod. TypArtiklu ......................... Tedhy platný typ. UcetniTypArtiklu ................... Tehdy platný účetní typ. BarcodeA ........................... Čárový kód, kterým byla akce vyvolána. BarcodeB ........................... Čárový kód identifikující Artikl nebo Ceníkovou položku. CentralTime ........................ Přesný čas podle serveru. Evidence klientů Klienti KSerial ............................ Automaticky přidělované a stále rostoucí číslo, slouží jenom pro jednoznačnou identifikaci. Prijmeni ........................... Příjmení klienta Jmeno .............................. Jméno klienta Tituly ............................. Tituly. Doporučujeme je zásadně raději nepoužívat nebo aspoň psát v adresách za jméno. Tedy Novák Pavel, Ing. CSc. Při třídění pak máme Nováky pěkně pohromadě bez ohledu na to, zda Ing. nebo ne-Ing. Ulice .............................. Ulice a číslo pro korespondecni Obec ............................... Obec Psc ................................ PSČ. Při hromadné korespondenci je pro poštu potřeba třídit balík podle PSČ a tedy proto evidujeme samostatně. Stat ............................... Kdyby byl někdo z klientů cizinec či v cizině bydlel. Telefon ............................ Telefonní spojení Mobil .............................. Mobilní telefon Email .............................. Emailová adresa Poznamka ........................... Stručná poznámka Dulezite ........................... Neveřejná poznámka. Například upozornění na nějaké zvláštnosti v požadavcích, taktní upozornění na handicap apod. DlouhyZapis ........................ Libovolně dlouhý zápis, jakási historie konzultací, shrnutí epizod návštěv apod. A,B,C,D,E,F,X ...................... Jednopísmenné sloupečky pro označování klientů. Například při organizaci dopisní kampaně apod. Prostě označíme v kolonce D křížkem a pak si řekneme, aby software natiskal pro všechny takto označené klienty dopis podle mustru M. Plán provozu ............................... Bude popsáno separátně v agendě Notes. Plánování a rezervace běží jako separátní aplikace ve vlastním okénku a dá se s ní pracovat nezávisle na zbytku agendy.